اولین همایش چشم انداز نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به همراه نمایشگاه شرکتهای فناور، دانش بنیان و استارت آپ های این صنعت در تاریخ ۱۰ مهرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد.

به گزارش دبیرخانه این رویداد، روز چهارشنبه هفته جاری اولین رویداد چشم انداز نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به همت پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر نهادهای تخصصی کشور در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

در این همایش که با حضور مدیران ارشد شرکتهای نفت، گاز و پتروشیمی و مدیران تامین کنندگان اصلی صنعت نفت برگزار خواهد شد به ارائه سخنرانی های تخصصی و کاربردی در رابطه با مباحث راهبردی و فرایندهای مرتبط با توسعه نوآوری در صنعت پرداخته می شود. همچنین در پنل تخصصی این همایش، به بحث و بررسی در رابطه با راهکارهای توسعه نوآوری در صنعت پرداخته می شود. یکی از بخش های متمایز و جذاب این همایش، حضور و سخنرانی بنیانگذاران تعدادی از شرکتهای منتخب هیئت داوران خواهد بود تا ضمن آشناسازی مدیران صنعت با این نوآوری ها، بتواند به تقویت باور عمومی جوانان و نخبگان این حوزه کمک نماید.

قابل ذکر است جلسه كميته داوري اولين رويداد چشم انداز نوآوري در محل پژوهشكده سياستگذاري دانشگاه صنعتی شريف در روز چهارشنبه ٣ مهر برگزار شد. در این جلسه که با حضور سرکار خانم دكتر مروت رييس پژوهش و فناوري هلدينگ خلیج فارس، خانم دكتر شائق و دكتر كشاورز از پژوهشگاه صنعت نفت به همراه تعدادی از مديران تحقيق و توسعه شرکتهای پتروشیمی مطرح کشور به عنوان اعضاي اصلي كميته برگزار گردید، به داوري ٤٣ طرح منتخب ارائه شده توسط شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها از سراسر کشور پرداخته شد. در نهايت با توجه به نمراتي كه داوران محترم در كاربرگ هاي ارزيابي ارائه دادند ، ٣ طرح برتر بعد از  محاسبات آرا، انتخاب شدند. لازم به ذكر است كه در مرحله اوليه نزديك به ١٢٠ شركت استارتاپ و دانش بنيان در سايت رويداد ثبت نام نمودند كه بعد از غربال گري اوليه تنها ٤٣ طرح به مرحله داوري صنعت راه يافتند. جهت استحضار، شرکتهای منتخب این فرصت را خواهند داشت تا از امکان حضور رایگان در نمایشگاه بهره مند شوند و به چند طرح برتر نیز فرصت سخنرانی در همایش ارائه خواهد شد.

همچنین نظر به اينكه تعداد چالش هاي احصا شده از شركت هاي بزرگ صنعت نفت و گاز و پتروشيمي از جنبه هاي كميت و تنوع فراتر از پيش بيني هاي صورت گرفته حاصل شد، به منظور استفاده حداكثري از پتانسيل شركتهاي استارتاپي و دانش بنيان براي رفع چالش هاي حاصله، تصميم بر آن شد تا چالش نوآوری در قالب يك رويداد تخصصي مجزا برنامه ریزی و در آینده به اجرا گذاشته شود.

امید است با حضور و همراهی مدیران صنعت بتوانیم گامهای ارزنده ای در جهت توسعه توانمندیهای داخلی و رونق تولید برداریم.